Monday, January 31, 2011

Rahsia Tapak Kaki dan Tapak Tangan

Bermacam-macam penyakit dihadapi oleh kita semua pada msa kini. Oleh kerana itu muncul pelbagai cara rawatan yang bertujuan untuk merawat penyakit tersebut. Namun begitu rawatan secara tradisional seperti urutan badan dan urutan pada tapak kaki serta tapak tangan selalu di amalkan oleh rakyat Malaysia bagi mengatasi masalah lenguh-lenguh badan dan penyakit tertentu. Boleh dikatakan semua kaum di Malaysia ini mengamalkan rawatan secara urutan ini. Di sini marilah kita berkongsi maklumat tentang rahsia tapak kaki dan tangan manusia.

Pada bahagian tapak kaki sebenarnya mempunyai saluran urat saraf yang berhubung terus dengan bahagian-bahagian tertentu dalam badan. Oleh itu urutan yang diamalkan pada tapak kaki dapat mengatasi masalah penyakit yang dihadapi oleh organ-organ atau bahagian-bahagian tertentu dalam badan. Setiap bahagian pada tapak kaki mempunyai saluran urat saraf yang berhubung dengan organ-organ atau bahagain-bahagian yang tersendiri dalam badan manusia.

Tapak tangan juga mempunyai hubungan urat saraf dengan organ dalam badan manusia. Setiap bahagian mempunyai hubungan dengan organ yang berlainan sama seperti tapak kaki. Dengan maklumat yang diperolehi ini boleh la kita melakukan sendiri urutan sekiranya mengalami masalah penyakit yang tidak kronik. Selamat Mencuba... 


credit to:
http://smkts4610.blogspot.com/2008/09/rahsia-tapak-kaki-dan-tapak-tangan.html

No comments:

Post a Comment